Suomen Ufotutkijat ry – yli neljäkymmentä vuotta suomalaista ufotutkimusta

”Yhdistyksellämme ei ole mitään ennakkoasennetta ufojen alkuperästä. Emme väitä kaikkia ufoilmiöitä selittämättömiksi, mutta emme myöskään kiellä ennakkoluuloisin perustein nykytieteelle vielä selittämättömien ilmiöiden olemassaoloa. Ufotutkimuksessa tarvitaan mielestämme kriittisyyttä sekä ennakkoluulottomuutta eli tervettä järkeä.”

Suomen Ufotutkijat ry (SUT) on perustettu Tampereella vuonna 1973. Yhdistyksemme tarkoituksena on ufotutkimus, ufotietouden hankkiminen ja levittäminen sekä ufotutkijoiden koulutus. SUT ry toimii myös suomalaisten ufotutkijoiden yhteistyö-elimenä; yhdistyksemme jäsenenä on Tampereen Ufo ry.

Arkistomme sijaitsee Tampereella, mutta yhdistys toimii valtakunnallisesti. Suomen Ufotutkijoilla on noin 200 jäsentä ympäri Suomea, joista 60 toimii ufotutkijoina.