Suomen Ufotutkijat ry - F U F O R A

ETUSIVULLE
Kirjasivu

Alnor, William M.:

UFOs in the New Age: Extraterrestrial Messages & the Truth of Scripture

Baker Book House, Grand Rapids, MI,1992. 293 sivua

 
 
Tämän kirjan kustantaja Baker Book House, eli sen alaosasto Cry Book on aikaisemmin julkaissut useita hengellisiä eli uskonnollisia kirjoja ja näin ollen on hyvin selvää jo alusta alkaen että tämänkin kirjan on kirjoittanut henkilö joka katsoo ufoilmiötä uskonnolliselta kannalta.
 
Kirjan takakannesta ilmenee että Alnor nykyisin toimii toimittajana The Christian Research  Journal- nimisessä julkaisussa.
 
Kirjan alussa Alnor ottaakin ufologian esille nimenoman uskonnolliselta kannalta.
Tutkittuaan ufoilmiötä monen vuoden ajan Alnor on tullut siihen lopputulokseen että ufot ovat todellisia ja että tuhannet ihmiset ympäri maailmaa saavat viestejä ufoista ja että nämä viestit muodostavat ns. New Age- ilmiön selkärangan .
 
Alnor lainaakin tässä  Washingtonin osavaltiosta kotoisin olevaa suomalaissyntyistä Wayne Ahoa joka toteaa että ihmiskunta on valtavan muutoksen edessä.
Tutkittuaan ufoilmiötä ja nimenomaan kanavien viestejä ja vertailemalla näitä viestejä keskenään ja vertailemalla niitä Raamattuun Alnor tuleekin siihen tulokseen että hän varoittaa ihmisiä että heidän ei tule olla tekemisissä ufoilmiön kanssa ollenkaan varsinkaan niiden sanomien kanssa huolimatta siitä miten kiehtovia nämä sanomat ovat.
 
Varoittavana esimerkkinä Alnor kertoo tapauksesta joka on hyvin tunnettu ufologiassa jolloin kuusi amerikkalaista asevelvollista karkasivat tukikohdastaan Saksassa ja matkustivat Gulf Breezeen USA: han saatuaan
' jostain ' toimintaohjeet joiden mukaan heidän piti tehdä näin.
 
Alnor kertoo että tässä kirjassa hän tulee kertomaan miten hän on tullut siihen tulokseen että nämä viestit eivät suinkaan ole peräisin avaruusolennoilta ja että ne nimenomaan eivät tarkoita hyvää.
Kirjassaan Alnor tulee selittämään miksi hän itse uskoo näin.
 
Kirjan ensimmäisessä luvussa Alnor jostain syystä lainaa erittäin paljon Brad Steigerin kirjaa ' The Fellowship ' ja Alnorin mukaan Steiger yrittää tehdä kirjasta jopa uutta Raamattua joka väite saattaa kuulostaa omituiselta monen mielestä.
Tässä ensimmäisessä luvussa Alnor keskustelee erittäin paljon luvusta 144.000 joka hänen mukaansa ja avaruusolentojen ilmoitusten mukaan tulee pelastautumaan Maapallolta kun maailmanloppu tulee.
 
Toisessa luvussa Alnor kertoo viljakuvioista ja pohtii että ovatko ne avaruusolentojen aikaansaannoksia joissa on sanomia meille.
Suurin osa tästä toisesta luvusta liittyy kuitenkin Raamatussa mainittuun Jeesuksen toiseen tulemiseen ja Alnor kertoo että hän on tutkinut tarkkaan näiden kanavien sanomia joissa varsin usein puhutaan tästä toisesta tulemisesta mutta kuitenkin sillä tavalla että Jeesus Kristus on jätetty pois kuvioista, eli päähenkilö, Jeesus Kristus, on pois tästä toisesta tulemisesta.
 
Sivulla 53 Alnor sanoo että hän ei usko että tämä on mikään sattuma. Alnorin mukaan Raamatussa puhutaan Jeesuksen toisesta tulemisesta, siis fyysisessä muodossa, yli 500 kertaa.
Alnorin mukaan tämä on tarkkaan harkittu avaruusolentojen taholta eli tarkoitus on vähentää kristinuskon merkitystä ihmisten keskuudessa ja johtaa ihmisiä harhaan.
 
Kirjan kolmannessa luvussa  Alnor huomauttaa että suurimmassa osassa kanavoiduissa sanomissa väitetään että Jeesus Kristus ei ollut se mikä kristityt sanovat, että hän ei ollut Jumala ruumiillistumana, eikä toisena pyhässä kolminaisuudessa, kuten kirkko on opettanut 2000 vuoden ajan, vaan että hän oli vähemmän tärkeä tekijä.
 
Alnorin mukaan useat kontaktihenkilöt  vastaanottavat ulkoavaruudesta sanomia  jotka tukevat näitä väitteitä ja joidenkin mukaan sanomien lähettäjä on jopa Jeesus itse.
 
Alnor käyttääkin sitten tämän luvun loppuosaa todistaakseen Raamatun avulla että Jeesus Kristus oli todellakin Jeesus Kristus.
 
Kirjan neljännessä luvussa Alnor lainaa suurimmaksi osaksi Douglas Curranin kirjaa ' In Advance of the Landing: Folk Concepts of Outer Space '
jossa käydään lyhyesti läpi ufologiaa alkaen Arnoldin havainnosta 1947.
Alnor sanoo tämän jälkeen että ' ottaen huomioon kaikkia näitä havaintoja joita näköjään tulee lisääntymässä määrin ' niin hän on varma siitä ' että jotakin todellakin on meneillään ' .
 
Kirjan viidennessä luvussa Alnor luettelee tunnettuja kontaktihenkilöitä alkaen Adamskista ja jatkaen van Tasseliin, George Kingiin ja  Aetherius Societyyn. Hän mainitsee muitakin tunnettuja kontaktihenkilöitä.
Tässä löydän muuten kirjasta varsinaisen virheen kun Alnor kertoo Adamskista että kun Adamski kirjoitti kirjojaan niin sama teksti oli ilmestynyt aikaisemmin toisen kirjailijan kirjassa. Alnorin mukaan Adamski vaihtoi vain sanat '  Royal Order of Tibet ' sanoihin ' Space Brothers ' ja ' Cosmic Brotherhood ' .
Alnor sanoo tässä että Adamski oli kopioinut erään toisen kirjailijan  kirjaa ja vaihtanut sen kirjailijan kertomusta omaan kertomukseen. Alnor tässä viittaa Melton & Eberhartin julkaisemaan kirjaan, mutta tämähän on virhe sillä Adamskihan oli itse perustanut tuon Royal Order of Tibet - järjestön ja julkaisi itse sen nimissä uutislehtisiä kauan ennen kuin hän julkaisi näitä avaruuskirjoja.
 
On luultavaa että Alnor tässä ei ole itse syventynyt tuohon  Roayl Order of Tibet- asiaan, vaan löytänyt asian jostain viitteestä ja sitten erehtynyt näissä viitteissä. 
 
Alnor sitten viittaa The Christian Research Journalin toimittajaan ja hänen kirjoitukseensa jossa viitataan Raamattuun ja sanotaan että ei pidä harrastaa spiritismiä eikä pidä ottaa yhteyttä henkiolentoihin, eli Raamattu  kieltää tällaiset yhteydenotot, niin kuin tapahtuu kanavoimisessa.
 
Alnor viittaa myös Whitley Strieberiin joka kirjassaan ' Communion ' , mutta myös myöhemmin ' Transformation ' - kirjassa,  huomauttaa että hän ei tiedä keneen hän on yhteydessä ja mistä nämä olennot ovat kotoisin jotka kommunikoivat Strieberin kanssa.
 
Alnor huomauttaa myös että Raamattu opettaa että pahat henget joskus voivat kertoa todellisia asioita mutta aina sillä tavalla että viestissä on jotakin perätöntä sen lisäksi .
 
Tämän jälkeen Alnor sitten kertoo ns. ' walk- in'- ilmiöstä, eli tapauksista joissa väitetään että jokin olento on ' kävellyt sisään ' johonkin ihmiseen, eli ottanut ihmisen haltuunsa ja asuu hänessä ja toimii tämän ihmisen  kautta.
 
Alnor viittaa nimenomaan tunnettuun kirjailijaan Ruth Montgomeryyn joka on kirjoittanut lukuisia kirjoja. Alnor huomauttaa nimenomaan että Ruth Montgomery ei ollut kuka tahansa sekopää vaan hän oli erittäin tunnettu huipputoimittaja joka osallistui ' Meet the Press ' - televisio- ohjelmaan säännöllisesti ja oli huipputoimittaja Washingtonissa joka työskeneteli The New York Daily News- lehdessä. Hän mm. kirjoitti Valkoisesta Talosta, kongressista, ulkoministeriöstä jne. Montgomery kirjoitti myös kirjan Lady Bird Johnsonista ja lisäksi hänellä on nimikirjoitukset kuudelta presidentiltä joita hän on haastatellut, alkaen Rooseveltista ja loppuen Johnsoniin.
 
Alnor mainitsee tässä muutaman Montgomeryn ennustuksen ja tällöin on hyvä muistaa että tämä kirjahan julkaistiin jo vuonna 1992 alunperin, joten on hauskaa verrata Montgomeryn ennustuksia todellisuuteen:
 
-Näihin ennustuksiin kuuluu mm. että 1990- luvulla  Amerikka tulee
 valitsemaan erään ' walk- in ' - henkilön presidentiksi.
-Lisäksi Maapallon akseli siirtyy vuonna 2000 ja seuraukset ovat
  kaoottiset, mutta sen jälkeen alkaa uusi kultainen ajanjakso ja Kristuksen
  henki tulee Maan päälle.
 
Tässä Alnor huomauttaa että Montgomeryn ennustus on ristiriidassa Raamatun kanssa.
 
Nythän me tiedämme vuonna 2007 ettei ainakaan mitään akselin siirtymistä ole tapahtunut.
 
Alnor huomauttaa taas että Raamatussakin todetaan että on olemassa olentoja muista ulottuvuuksista jotka voivat ottaa henkilön ruumiin haltuunsa, eli että jo Raamattu tunte tällaiset ' walk- in 'it.
Mutta Raamatussa tarkoitetaan nimenomaan demoneja.
 
Alnor palaa taas Strieberiin ja toteaa että hänen käsityksensä mukaan Strieber on jo siinä  tilanteessa että hän on riivattu, ja että Strieber itse sanoo että hän on välillä peloissaan ja kutsuu näitä olentoja
' pedoiksi,  ja että he tulevat syömään sielumme. He ovat demoneja ja he tulevat raahaamaan minut helvettiin. He ovat pahoja muukalaisia ja he tulevat sieppaamaan meitä ja vievät meidät jonkinlaiseen kokeeseen ' .
 
Tämän jälkeen Alnor viittaa Barbara Shutte- nimiseen entiseen kontaktihenkilöön joka irrottautui näistä kontakteista hyväksymällä Kristuksen pelastajana vuonna 1984 jolloin hänen kontaktit muukalaisten kanssa loppuivat.
Nykyisin Schutte uskoo että nämä avaruusolennot itse asiassa olivat demoneja jotka saivat hänet haltuunsa vähäksi aikaa.
 
Kirjan kuudennessa luvussa Alnor puhuu edelleen Strieberistä ja hänen kirjoistaan ja siitä merkityksestä joka niillä on ollut ufologialle ja lisäksi Alnor ottaa esille näyttelijätär Shirley Maclainen joka joskus mainitaan ufologiassa ja Alnorin mukaan Shirley MacLaine on Strieberin jälkeen se joka toiseksi eniten on vaikuttanut ufologiaan ja sen merkitykseen New Agessa.
 
Suomalainen ufologi voi kyllä olla eri mieltä tässä asiassa koska vaikka Shirley MacLaine joskus mainitaankin kirjallisuudessa, ja joskus hänestä puhutaankin, niin ei allekirjoittanut ainakaan ole milloinkaan havainnut että hänellä olisi mikään suuri rooli ufologiassa ainakaan kansainvälisesti katsottuna.
 
Tämän jälkeen Alnor tutkii mistä Shirley MacLaine on saanut ajatuksensa ja Alnor eksyy tämän jälkeen sitten okkultismiin ja myytteihin ja puhuu kadonneista mantereista, kuten Atlantiksesta ja Lemuriasta, ja sittten hän puhuu Madame Blavatskysta ja pohtii pitkään taas että onko Lemuria ollenkaan ollut edes olemassa ja millainen vaikutus näillä myyteillä on New Ageen.
 
Sitten sivulla 116 Alnor puhuu The Seth- materiaalista eli erään kanavan, Robertsin, kanavoimasta materiaalista.
Tässä luvussa Alnor mielestäni eksyy aika pitkälle pois ufologiasta periaatteessakin koska hän puhuu kaiken maailman muista okkultisista asioista kuten myyteistä, kuten jo aikaisemmin sanoin.
 
Se punainen lanka jota Alnor tässä seuraa on se että Raamattu aivan selvästi varoittaa meitä joutumasta tekimisiin salaisten tietojen kanssa.
Alnorin mukaan nämä salaiset tiedot liittyvät mainittuihin kadonneisiin mantereihin ja sivilisaatioihin, eli Alnorin mukaan kyseessä on Paha joka yrittää saada meitä kiinnostumaan kadonneista mantereista, ufoista ja mystisistä voimista, selvännäkemisestä jne.
Mutta nämä ovat ansoja joita Paha on virittänyt meille.
 
Tässä täytyy myös huomauttaa että lukija havaitsee hyvin nopeasti että Alnor on kovasti kiinni tässä New Age- sanassa joka on jo kirjan nimessä.
Lisäksi se on esillä kirjassa miltei joka sivulla jossa Alnor viittaa New Ageen, New Ageen, New Ageen....ja tuo esille mitä kaikkea hänen mielestään kuuluu tähän ilmiöön.
 
Tässä vaiheessa lukija on jo ymmärtänyt sen että Alnorin mukaan New Age on täysin Raamatun vastainen ilmiö.
 
Lukija havaitsee myös tässä vaiheessa sen että kun tässä kirjassa puhutaan ufoista ja ufologiasta niin sillä ei tarkoiteta lainkaan ns. tavallisia ufohavaintoja ja niiden tutkimista, vaan tässä puhutaan nimenomaan kontaktihenkilöistä ja kanavista.
 
Tässä allekirjoittanut muuten tekee havainnon jonka olen tehnyt jo usein aikaisemminkin eli ne kirjailijat jotka tutkivat ufoilmiötä uskonnolliselta kannalta, eli teologiselta kannalta, niin he puhuvat miltei poikkeuksetta nimenomaan kontaktihenkilöistä ja kanavista ja harvoin,  jos ollenkaan, ns. tavallisista ufohavainnoista ja havaitsijoista.
Tämä on sellainen tilanne jota kaikki ei ymmärrä, että puhumme osittain eri asioista kun puhumme ufoilmiöstä. Kun tavallinen ufotutkija puhuu ufoilmiöstä ja uskontotieteilijä puhuu ufoilmiöstä niin hyvin usein he puhuvat aivan eri asiasta.  
 
Kirjan luvussa 7 Alnor kertoo Hollywoodista ja niistä filmeistä ja TV- sarjoista joissa on näytetty muukalaisia eli avaruusolentoja ja Alnor kiinnittää huomiota siihen että ennen vanhaan filmeissä kuvattiin muukalaisia erittäin oudoiksi ja pahoiksi ja ilkeiksi, mutta viime vuosien aikana on tehty useita filmejä ja sarjoja joissa muukalaiset ovat ystävällisiä.
Alnorin mielestä kyseessä on tahallinen manipulaatio, eli joku on vaikuttanut filmien tekijöihin niin että he nykyisin tekevät filmejä joissa muukalaiset ovat ystävällisiä.
 
Alnor kiinnittää myös huomiota siihen että monessa filmissä niin on tietoisesti tai alitajuisesti mukana uskonnollinen tekijä ja hän viittaa esim. filmiin ' Kolmannen asteen yhteys ' jossa loppukohtauksessa on valtava, giganttinen avaruusalus joka laskeutuu ja tämä alus on täynnä valoja ja Alnorin mielestä tämä viittaa aivan selvästi Raamatun Uuteen Jerusalemiin. 
 
Myös filmissä ET jossa ET pitkällä sormellaan koskettaa lasta niin Alnorin mielestä tämä muistuttaa erittäin paljon Michelangelon maalausta Sikstuksen kappelissa jossa Jumala sormellaan koskettaa Aatamia .
Alnor puhuu myös erittäin pitkään Star Trek- sarjasta ja filmeistä ja on havaitsevinaan että viimeisissä filmeissä ja sarjassa on selvä vaikutus siihen suuntaan että muukalaiset ovat ystävällisiä ja Alnor pohtii sitä että sarjan luoja Gene Roddenberry on ilmeisesti saanut vaikutteita toimia tällä tavalla.
 
( Allekirjoittaneen huomautus  tämän kirjaesittelyn lukijalle: Katso allekirjoittaneen kirjaesittely Phyllis V. Schlemmerin kirjasta ' The  Only Planet of Choice ' . )
 
Alnor pohtii sitä että onko tilanne nyt se että filmien ja sarjojen avulla valmistellaan ihmiskuntaa siihen että muukalaiset tulevat laskeutumaan Maan päälle lähitulevaisuudessa?
 
Tässä Alnor myös julistaa nyt käsityksensä  että keskeinen tekijä kun puhutaan muukalaisista, New Agesta ja yhteyksistä toisten maailmojen olentoihin, niin huolimatta siitä mitä he ovat, niin heidän tärkein tehtävänsä näyttää olevan muuttaa käsityksemme siitä mitä ajattelemme Jumalasta.
 
Tässä yhteydessä löydän myös varsinaisen virheen kirjasta, eli kun Alnor kertoo sivulla 132 NASAn entisestä työntekijästä tri Fred Bellistä, että hänen mielestään ' harmaat ' ovat Zeta Reticulumista kotoisin oleva myyttinen reptiilirotu  joka on myrkyttämässä Maapallon vesivarastoja niin tiedämmehän varsin hyvin että nämä ns. ' harmaat ' eivät ole reptiilin näköisiä.
 
Kirjan 8. luvussa Alnor kertoo millaista oli Israelissa vuonna 650 e. Kr.
jolloin ihmiset palvoivat Baal- jumalaa ja uhrasivat lapsia ja polttivat lapsia elävinä Baal- jumalan kunniaksi.
Tähän aikaan eli myös kuningas Salomon jota on sanottu maailman viisaimmaksi ihmiseksi.
Alnor kertoo että Salomon palvoi myös Ashtoreth- jumalatarta joka ilmoitti olevansa yhteydessä tähtiin ja Alnor huomauttaa että tästä nimestä on olemassa monta muunnelmaa, kuten  esim. Astaroth, Ishtar ja  Astarte ja nykyisin Ashtar.
 
Alnor sitten kertoo miten jo tuohon aikaan palvottiin olentoja jotka olivat pahoja. Nykyisin on monta kanavaa jotka väittävät kanavoivansa Ashtarin sanomia, mm. Tuella ja muita.
Eräs joka kertoo Ashtarista on kirjailija Timothy Green Beckley ja hänen kustantamonsa Inner Light Publishing Company.
 
Kirjan sivulla 148 törmään merkillisyyteen. Siinä viitataan Yhdysvaltojen kongressin virkailijaan Lynn Catoeen joka on tunnettu siitä että hän kävi läpi ja luetteloi suuren määrän ufokirjoja- ja artikkeleita ja julkaisi sitten tämän luettelon kirjamuodossa. Catoe on todennut ja sanonut että useat niistä uforaporteista jotka nykyisin julkaistaan populäärilehdissä kertovat tapahtumista jotka ovat hämmästyttävän samanlaisia kuin ne tapaukset joissa henkilö on demonien riivaama tai kärsii  psyykkisistä  ilmiöistä jotka jo kauan ovat olleet tuttuja teologeille ja parapsykologeille.
 
Merkillistä tässä on se että juuri tuo lause tässä kirjassa on alleviivattu keltaisella tussilla eikä allekirjoittaneella ole tapana alleviivata mitään kirjoissa ja minulla ei ole aavistustakaan siitä kuka on tehnyt tämän alleviivauksen tässä aivan uudessa, lukemattomassa  kirjassa.
Muita kohtia tässä kirjassa ei ole alleviivattu.
 
Alnor ottaa myös esille englantilaisen Aleister Crowleyn jota on sanottu maailman kieroutuneimmaksi ihmiseksi joka harrasti kaiken maailman okkultisia asioita.
Alnor otta esille Crowleyn tässä kirjassa sen takia että Crowley kerran joi teetä yhdessä tunnetun mystikon George Gurdjieffin kanssa ja toisaalta Alnor väittää että Whitley Strieber on saanut vaikutteita tältä Gudjieffilta.
 
Alnorin ns. ' pointti ' tässä jutussa on se että kun Crowley ennen vuotta 1945 piirsi kuvan olennosta joka oli kotoisin Siriuksesta niin Crowleyn piirros muistuttaa erittäin paljon sitä kuvaa joka on Strieberin kirjan
' Communionin ' kannessa ja josta on tullut maailmankuulu.
 
Kirjan 9. luvussa  Alnor käy filosofista keskustelua  siitä että missä Jumala on?
Alnor kertoo että usein ns. New Age- liikkeessä  viitataan Raamattuun ja Jeesuksen sanoihin luvussa Johannes 10:34 joiden mukaan Jeesus sanoo että ' Te olette Jumalia ' . Alnor toteaa että sen sijaan että New Age- kannattajat lukisivat eteenpäin ja katsoisivat mihin tämä viite kuuluu niin he toistavat tätä ja ovat sitä mieltä että me kaikki, siis ihmiset kaikkialla, että me olemme jumalia ja tätä vastaan Alnor väittelee kiivaasti ja sanoo että näin ei voi olla että ihmiset olisivat jumalia.
 
Alnor toteaa että ne viestit joita kanavat saavat muukalaisilta ovat yhtä luotettavia kuin ne vastaukset joita saadaan jos käytetään Quija- lautaa, Tarotkortteja, kädestälukemista tai käsiala- analyysia, seanssia, automaattikirjoitusta, auranlukemista, kristallipalloon tuijottamista tai astrologiaa.
Kaikki on yhtä ja samaa.
Kaikki liittyy spiritismiin niinkuin asia ilmaistaan Raamatussa ja  Raamattu tuomitsee sen  jyrkästi.
 
Alnor toteaa että hän ei ole ikinä kuullut tapauksesta jolloin avaruusolennot yrittäisivät temppuilla kristityn kanssa.
Alnor ei ole ikinä kuullut tällaisesta tapauksesta.
 
Kirjan 10. luvussa Alnor kertoo sveitsiläisestä Billy Meierista ja ranskalaisesta Vorilhonista ja syyttää molempia siitä että he ovat kirjoittaneet erittäin kriittisesti Raamatusta ja Jeesuksesta ja Alnor pitää heitä aikaisemmin mainittuina   väärinä profeettoina.
 
Ikävä kyllä niin tässä luvussa törmään myös asiaan jossa Alnor näyttää harrastavan tahallista vääristelyä:
Kun Alnor kertoo Meierin avaruusolennoilta saamasta metallikappaleesta niin Alnor viittaa nimenomaan Gay Kinderin kirjaan ' Ligth Years ' ja toteaa että ' metallia testanneiden laboratorioiden nimiä ei kerrota sekä että Arizonan yliopiston lausunnon mukaan metalli oli pelkkää valurautaa... josta tehdään tina- tai peltiastioita ' .
Alnor viittaa tässä nimenomaan Kinderin kirjaan, mutta jättää tyystin kertomatta IBM- yhtiön tiedemiehen tri Marcel Vogelin testeistä jotka hämmästyttivät Vogelia suuresti.
Näistä testeistä voidaan lukea allekirjoittaneen Kinderin kirjaesittelystä.
Näyttää siltä että Alnor on tahallisesti jättänyt Vogelin mainitsematta.
 
Todettakoon tässä ohimennen että juuri tässä kohdassa on Alnorille sattunut hassu kömmähdys. Kun hänen pitää sanoa valurautaa ( potmetal) englanniksi niin kirjassa lukeekin vahingossa ' potmeal ' joka on eräs ruokalaji.
 
Kirjan 11. luvussa Alnor toteaa ettei ufoilmiö suinkaan  ole mikään uusi ilmiö vaan että se on esiintynyt satoja, ehkä tuhansia vuosia kautta ihmiskunnan historian mutta että ufot on kutsuttu eri nimillä koska sen ajan ihmisillä ei ole ollut muita nimiä.
Myös muukalaiset ovay aikaisemmin olleet kuvioissa mukana mutta hekin ovat kulkeneet eri nimillä, incubi ja succubi jne.
 
Alnor kiinnittää myös huomiota siihen miten ufon malli on muuttunut sikarimaisesta kiekonmalliseksi ja sen jälkeen kolmiomaiseksi ja nykyisin Alnorin mukaan havaitaan eniten kolmiomaisia ufoja. Tämä tyyppi on nykyisin Alnorin mukaan yleisin.
 
Alnorin mukaan kyseessä on Saatana joka ottaa eri muotoja. Alnor viittaa Raamattuun jossa sanotaan että saatana voi esiintyä missä muodossa tahansa.
Alnor varoittaa myös uusista uskonnoista jotka ovat syntneet viime aikoina ja hän ottaa esim. mormonit ja toteaa Jacques Valleeta lainaten  että jos mormonikirkon perustaja  Joseph Smith eläisi tänä päivänä niin hänet sanottaisiin kontaktihenkilöksi, mutta myös scientologia ja Urantiakirja saa Alnorilta kritiikkiä. Kaikki nämä kolme ovat uskontoja jotka Alnorin mukaan  vääristävät Raamatun ja Jeesuksen sanomaa.
 
Kirjan12. luvussa Alnor jättää mahdolliset kohteliaisuudet ja siirtyy käyttämään raskasta tykistöä.
Hän suuntaa tykistönsä tulen Erich von Dänikeniin  ja Zecharia Sitchiniin ja Dänikenin kohdalla Alnor syyllistyy siihen mihin usein syyllistytään ufologian alalla että ryhdytään henkilöön kohdistuvaan kritiikkiin ja mollaukseen sen sijaan että pohdittaisiin itse asiaa ja tässä Alnor esim. lainaa Timothy T. Ferris- nimistä henkilöä joka on julkaissut artikkelin Dänikenistä Rolling Stone- lehdessä vuonna 1975 ja tämän artikkelin mukaan Däniken on tuomittu monta kertaa petoksesta ja väärinkäytöksistä.
Yhden oikeuskäsittelyn aikana oikeuden määräämä psykiatri määritteli Dänikenia patologiseksi valehtelijaksi ja psykopaatiksi.
 
Alnor on myös löytänyt Playboy- lehden artikkelin jossa on tutkittu Dänikenin kouluaikoja ja kerrotaan että hän keskeytti koulunsa ja toinen psykiatri oli todennut että Dänikenilla on taipumus valehtelemiseen.
 
Allekirjoittanut on kylläkin aikaisemmin kuullut Dänikeniin kohdistuvaa kritiikkiä jossa on tuotu esille yksi petossyyte mutta sen sijaan en ole kuullut aikaisemmin että hänet olisi määritelty patologiseksi valehtelijaksi ja psykopaatiksi.   
Tämä on ensimmäinen kerta kun kuulen sellaisen väitteen.
 
On myönnettävä että Däniken on syyllistynyt valehtelemiseen ja tämä on hänen suuri virheensä.
Esim. ne kultaa täynnä olevat tunnelit jotka Däniken väitti löytäneensä Equadorista niin Däniken on itse myöhemmin myöntänyt että se oli keksitty tarina.
 
Omasta mielestäni Dänikenin plussapuoleen kuuluu sen että hän on tuonut esille tämän ajatuksen ylipäänsä että onko muinaisia astronautteja saapunut Maahan aikaisemmin ja mielestäni on sitten yhdentekevää onko Däniken väärässä yhdessä tai kahdessa  asiassa, vaan mielestäni se on tämä ajatus   joka minun mielestäni on se varsinainen suuri asia jonka Däniken on tuonut esille.
 
Sivulla 203 Alnor moittii Dänikenia siitä että Dänikenillä on teorioita joiden mukaan avaruusolennot olivat yhteydessä Maan tyttäriin. Mutta kun Alnor moittii Dänikenia tästä niin sama asiahan kerrotaan Raamatussakin. Mielestäni Alnorin kritiikki on tässä kohdassa hiukan outo.
 
Seuraavaksi Alnor hyökkää Sitchinia vastaan ja vertaa Sitchinia Dänikeniin ja toteaa että Sitchin ajaa samaa asiaa kuin Däniken, eli puhuu muinaisista astronauteista ja tämä asia on taas  ristiriidassa Raamatun kanssa.
 
Sitchinin kohdalla Alnorilla ei ole niin paljon sanottavaa koska Sitchinhan on tunnettu tiedemies alallaan ja osaa lukea sumerialaista tekstiä jota ei moni tässä maailmassa osaa ja tästä syystä Alnor ei myöskään keksi oikeastaan paljon mitään sanomista Sitchinista kuin että hänen tulkintansa ' eroaa tavanmukaisesta tulkinnasta ' .
 
Alnor kertoo sitten Frank Strangesista jota mm. allekirjoittanut on tavannut Helsingissä kauan, kauan  sitten ja Alnor käsittelee Strangesia eri tavalla kuin Dänikenia ja Sitchinia sen johdosta että Alnorin mukaan sekä Däniken että Sitchin puhuvat Raamatun ja Jeesuksen vastaisesti kun taas Stranges, Alnorin mukaan, nimenomaan viittaa Raamattuun ja Jeesukseen varsin usein ja julistaa Raamatun ja Jeesuksen sanomaa.
 
Tässä törmään myös asiaan jonka olen itse ottanut esille omassa kirjassani
' Ufot ja tiedemiehet ', että Stranges monen muun asian ohella on väittänyt olevansa teologian tohtori ja tässä Alnor kertoo Strangesin perustamasta
 ' The International Theological Seminar of Van Nuys, California '  jossa opiskelijat voivat saavuttaa jopa teologian tohtorin ( Th. D. ) että DD: n
( Doctor of Divinity= Jumaluusopin tohtorin  )  arvonimet  siitä huolimatta että heillä ei ole aikaisempaa maisterin tutkintoa ja lisäksi kestää vain 48 oppituntia näiden arvojen saavuttamiseksi.
Alnor kritisoi voimakkaasti Strangesin omia ja muille antamia arvonimiä.
 
Alnor osallistuu kuitenkin Strangesin työpajaan ja tässä työpajassa ilmenee että Stranges opettaa paljon muitakin asioita kuin niitä joita mainitaan Raamatussa, eli Stranges opettaa miten rikastutaan, pyramidilogiaa, ruumiistairtaantumista, auran lukemista ja miten aktivoidaan shakrat jne ja Alnorin mukaan niin tämähän ei ollenkaan ole Raamatusta vaan kyseessä on Alnorin mukaan siitä että myös Stranges on väärä profeetta.
 
Skotlantilainen Edinburghin yliopiston fil. tri Barry Downing on tullut tunnetuksi kirjastaan ' The Bible and Flying Saucers ' jossa Downing tulkitsee tiettyjä tapauksia Raamatussa sillä tavalla että kyseessä saattaa olla ufot ja muukalaiset.
 
Alnor ei tietenkään hyväksy tätä tulkintaa vaan toteaa esim. Hesekielin tapauksesta että Hesekiel sai nähdä näyn taivaasta ja että muu tulkinta on täysin väärä.
 
Toinen kirjailija jonka kimppuun Alnor hyökkää on G. Cope Schellhorn hänen kirjastaan  ' Extraterrestrials in Biblical Prophecy '  ( josta allekirjoittanut on kirjoittanut kirjaesittelyn ) .
Alnorin mukaan Schellhorn, samalla tavalla kuin Downing, puhuvat Raamatun vastaisesti .
Tämän luvun lopussa Alnor mainitsee myös viljakuviot ja yllättävällä tavalla hän tuo esille että viljakuviot vievät ihmisten ajatukset pois Jumalasta ja aiheuttavat sen että he haaskaavat aikansa.
Alnor puhuu myös Fatiman ilmestyksestä ja on sitä mieltä että se oli Pirun aiheuttama harhanäky.
 
Kirjan lopussa Alnor kertoo sivulla 236 että aivan kuten hän on näyttänyt niin on olemassa varmoja merkkejä siitä että ilmakehässä Maan ympärillä on merkkejä ei- inhimillisestä elämästä ja monet ihmiset, jopa uskovaiset, ovat todistaneet havainneensa ufoja.
Alnor uskoo että ne ovat olentoja rinnakkaisesta maailmasta tai rinnakkaisesta ulottuvuudesta.
 
Emme tavallisesti pysty näkemään niitä mutta ne näkevät meidät ja Alnorin mukaan seraava hypoteesi on järkevin:
 
Alnor ottaa tässä esille tunnetun esimerkin Flatlandista, eli jos olennot kaksiuloitteisessa maailmassa yllättäen näkevät esim. kynän tai sormen joka tunkeutuu heidän maailmaansa kolmannesta ulottuvuudesta, niin Flatlandin asukkaat eivät tajua ollenkaan mistä on kysymys.
Ja jos tätä rataa jatkaa niin tulemme siihen että jos neljännestä ulottuvuudesta jokin tunkeutuu meidän kolmiuloitteiseen maailmaan niin mekään emme tajua mistä on kysymys.
 
Alnor viittaa taas jälleen Raamattuun jossa puhutaan hengistä ja myös demoneista.
Alnor huomauttaa myös että näyttää siltä että emme millään tavalla tavallisella tavalla saa yhteyttä näihin, emme ajamalla ufoja tai ufonautteja takaa.
Nehän häipyvät vaan yks' kaks.
Joten ainoa jäljellä oleva keino saada yhteyttä tähän ulottuvuuteen on okkultismin avulla ja tästähän Raamattu varoittaa meitä.
 
Loppulauseena tästä kirjasta allekirjoittanut ottaisi taas esille sen minkä olen ottanut muissa esittelyissä esille että mielestäni tämä kanavailmiö pitäisi irroittaa ufoilmiöstä ja antaa sille joku uusi nimi, vaikkapa ' kanavalogia ' tai joku muu, sillä mielestäni niin sanottu tavallinen ufologia, eli kun puhutaan tavallisista havainnoista ja niiden tutkimisesta, on mielestäni hyvin kaukana kanavailmiöstä ja usein myös kontakti- ilmiöstä.
 
Usein löytyy kyllä aasinsiltoja näiden väillä mutta ei aina.
Joten mielestäni kun puhutaan ufoista tämän kirjan yhteydessä niin itse kohde, eli tunnistamaton lentävä kohde, puuttuu  kokonaan tästä kirjasta.
 
Sehän ei tule esille kanavailmiössä millään tavalla ja mielestäni on väärin puhua ufologiasta, ei aina, mutta usein.
 
Joten meidän pitäisi keksiä uusi nimi tälle kanavailmiölle, eli ryhtykäämme puhumaan vaikkapa kanavalogiasta tai jostain muusta.
 
Varsinkin uskontotieteilijät näyttävät keskittyvän juuri nimenomaan kanavoimisilmiöön ja kontakti- ilmiöön ja jättävät usein varsinaisen ufologian, eli ufohavainnot täysin pois kuvioista.
Esim. tässä kirjassa ei ole ainuttakaan tapausta tavallisesta ufohavainnosta tai sen tulkinnasta jos nyt jätetään pois Barney ja Betty Hillin havainto josta kerrotaan ohimennen.
Toki Alnor mainitsee ohimennen välillä ns. tavallisia ufohavaintoja, kuten esim. Belgian havainnot mutta kirja ei pohdi sitä asiaa.
 
 

Björn Borg, 6.10.2007


© Suomen Ufotutkijat
Suomen Ufotutkijat ry  - Arkkitehdinkatu 14 B  - 33720 TAMPERE  |  Tel. +358405170553  |  Webmaster  |