Suomen Ufotutkijat ry - F U F O R A

ETUSIVULLE
Kirjasivu

Keen, Trisha:

UFO Contact / Abduction. A Healer' s Perspective

c / o A. T. R. I. Publications, San Francisco 1992. 65 sivua

 
Hiukan epäluuloisena tartun tähän ohueeseen 65- sivuiseen kirjaan ja ryhdyn tutkimaan sitä.
En ole tämän alan ( = Healing )¬† asiantuntija ja Trisha Keen on minulle tuntematon nimi.
Tässä käytetään Trisha Keenista sellaista titteliä kuin ' a./c.h.t. ' ja opin kirjan takakannesta että tuo lyhenne tarkoittaa ' Alchemical and Clinical Hypnotherapy ' .
 
Keen kertoo sivulla 5 että alkemiallinen hypnoterapia on ' a spiritual science of transmutation ' .
Olisiko tuon kääntäminen suomeksi suunnilleen ' muutoksen spirituaalinen tiede ' tai ' tiede
spirituaalisesta muutoksesta ' ?
 
Keen itse täsmentää vielä sivuilla 5- 6 että ' vanhanajan alkemistit pyrkivät muuttaa negatiivisten tunteiden painoa valistuneen tietoisuuden kullaksi ' .
 
Tämä on määritelmä joka on minulle vieras koska olen kyllä kuullut alkemisteista aikaisemmin ja siitä että he ovat yrittäneet muuttaa muita metalleja kullaksi mutta en ole kuullut että olisi olemassa tällaista määritelmää alkemisteista joka liittyisi spirituaaliseen muutokseen.
 
Lyijyn tai muun metallin muuttamisesta kullaksi Keen ei puhu mitään.
 
Pohdittuani asiaa vähän aikaa tajuan että jalostamisestahan on kysymys molemmassa tapauksessa.
 
Keen toteaa että hänen mielestään
A)¬† emme ole kehittyneimmät olennot emmekä ole yksin tässä tai muissa universumeissa
B)¬† avaruusalukset ovat olemassa. Monet ihmiset ovat nähneet niitä monessa paikassa ja ovat
¬†¬†¬†¬† dokumentoineet niitä jo satojen vuosien ajan.
C) Kontaktit ja sieppaukset ovat totta. Ihmisiin jotka ovat kokeneet tällaista pitää suhtautua
¬†¬†¬† niin suurella huolella ja rajattomalla rakkaudella kuin¬† perheenjäsen, ystävä, lääkäri,
    terapeutti tai psykiatri vain saattaa tuoda esille.
 
Samalla sivulla Keen tuo esille erilaisia hypoteeseja ja yksi on kontaktihenkilöstä tai sieppausuhrista ' että hänellä on vapaa valinta¬† ja voi lopettaa kaikki kontaktit alemman tason olentoihin '.
 
Vastakkainen vaihtoehto olisihan¬† tässä nyt vaikkapa että ' sieppaukset tapahtuvat vasten uhrin tahtoa ' mutta vaikka Keen tässä kohtaa luettelee yhteensä 17 eri ' hypoteesia ' niin en löydä mistään tuota kaipaamani puuttuvaa vastakohtaa hänen luettelostaan.
 
Näyttää siltä että Keenin mukaan sitä ei ole edes olemassa ja tähän asiaan olisi varmasti monella sieppausuhrilla paljon¬† sanottavaa.
 
Ja¬† kun Keen esiintyy nimenomaan¬† ' parantajana ' ( = ' healer ' ) niin asia onkin miltei täysin käsittämätön.
 
Sivuilla 10- 12 Keen luettelee 20 oiretta ja toteaa että jos joku on kokenut näitä niin hän saattaa olla kontaktihenkilö tai sieppausuhri.
 
Tästä listasta on kyllä allekirjoittaneellakin paljon sanottavaa.
Ensinnäkin niin en ole kuullutkaan aikaisemmin että kontaktihenkilö olisi tietämätön kontakteistaan. Ymmärtääkseni kontaktihenkiöt ovat varsin hyvin perillä kontakteistaan ja minun on vaikeata kuvitella kontaktihenkilöä joka olisi tietämätön omista kontakteistaan.
 
Olen joskus aikaisemmin luetellut näitä n. s. oireita muiden kirjojen esittelyjen yhteydessä ja olen joskus hiukan ivallisestikin sanonut että jos luottaa kaikkiin näihin lueteltuihin oireisiin niin silloin¬† luultavasti Maapallon kaikki ihmiset olisivat sieppausuhreja.
 
Esim. tässä Keenin luettelossa on mukana että paitsi että on ' havainnut lähietäisyydeltä
ufon ' niin hän luettelee myös sellaisia oireita kuin ' että kuulee moduloidun äänen korvissaan ' tai että on ' polvi-, selkä- tai hartiasärkyä '.
Ja tällaista särkyähän on monella,¬† monella, monella ihmisellä.
 
Keenin mukaan henkilö saattaa olla kontaktihenkilö tai sieppausuhri jos
-pudottaa painoa selittämättömällä tavalla,
-kokee kadonnutta aikaa,
-näkee näkyjä,
-kuulee ääniä,
-löytää kummallisia jälkiä omasta kehostaan,
-pitää nukkua radio tai televisio tai yövalo päällä,
-jos on epäsäännölliset nukkumistottumukset
-herää siihen etteivät sähkölaitteet toimi niin kuin pitäisi .
 
Tällaistahan sattuu kaikille ihmisille toistuvasti, enkä jaksa uskoa että muukalaiset olisivat asialla jokaisessa tapauksessa.
 
Seuraavilla sivuilla sivulle 18 saakka Keen selittää sitten tarkemmin mitä hän tarkoittaa näillä oireilla.
 
Sivulla 23 Keen kertoo että Maapallo on Vapaan Tahdon Vyöhyke ja että jos on sieppausuhri tai henkilö joka uskoo että hänet on siepattu niin hänen täytyy muistaa että hän elää Vapaan Tahdon Vyöhykkeellä ja että on universaalisen lain vastaista tehdä jotakin jonkun henkilön tahtoa vastaisesti.
 
Keen toistaa näillä sivuilla usein tätä Universaalia Lakia ja kriittinen lukija voi tietysti kysyä että mistä Keen on löytänyt tämän Universaalisen Lain ja kuka sen on laatinut?
 
Keen kertoo itse että hän joutui mukaan tähän ufoasiaan sunnuntaina helmikuun 5. pvä 1989 jolloin hänelle soitti henkilö joka sanoi että hänet on siepattu ja että hänelle oli suositeltu että hän ottaa yhteyttä Keeniin.
 
Tällöin Keen ei ollut vielä ollenkaan syventynyt näihin asioihin eikä tiennyt edes kuka oli suositellut hänet tälle soittajalle.
Tämän jälkeen hän on vastaanottanut yli 130 vastaavanlaista soittoa.
 
 
Tämän jälkeen Keen puhuu lapsista ja pohtii sitä että onko lapsilla näkymättömiä leikkitovereita joista he puhuvat tai onko lapsi pelokas ja piiloutuu komeroon ja huutaa
' älä anna niiden viedä minut ! '.
 
Tällöin vanhempien pitää pyytää lapselta että hän kysyy olennolta jonka hän näkee että onko hän hänen suojelusenkelinsä ja jos olento sanoo että hän on suojelusenkeli niin¬† silloin hän myös kertoo nimensä tai näyttää uskonnollisen symbolin joka kertoo kuka hän on . Jos kyseessä on kristitty lapsi niin hän näyttää ristin ja jos kyseessä on juutalainen lapsi niin olento näyttää Daavidin tähden.
 
Jos olento EI ole suojelusenkeli niin se ei näytä symbolia tai näyttää monta symbolia ja tällöin tämä kontakti on saatava loppumaan.
 
Samoin on meneteltävä Keenin mukaan jos kyseessä on avaruusolento ja tällöin on myös tämä kontakti lopetettava. ( Sivu 26).
 
( Allekirjoittaneen on myönnettävä että en oikein ymmärrä Keenin logiikkaa tässä. Olen lukenut kirjan tuota kohtaa useita kertoja ja mielestäni se on epälooginen ottaen huomioon Keenin kirjan aikaisempaa tekstiä ).
 
Keen kertoo sitten muutamasta tapauksesta jotka liittyvät lapsiin ja kertoo esim. 11- vuotiaasta Karenista joka kerran oli yksin makuuhuoneessaan lukemassa. Hän katsoi ylös kirjasta ja näki hahmon¬† joka seisoi ovensuussa. Tämän jälkeen hän kieltäytyi nukkumasta omassa huoneessaan.
Keen kysyi Karenilta jos hän tahtoo uudelleen yhteyttä tähän olentoon ja Karen suostuu siihen vanhempiensa kanssa ja Keenin mukaan he kutsuvat tätä olentoa uudelleen ja olento kertoi että hän on avaruusolento ja he tekevät sopimuksen tämän olennon kanssa.
 
Olennon pitää aina esittäytyä ja hänen pitää kertoa että hän toimii Jumalan nimessä ja Jumalan valossa ja että hän ei saa
- mitenkään liittää itsensä psykkisesti Kareniin
- ei saa tapahtua minkäännäköisiä kokeita Karenin ruumiin kanssa
- olento ei saa tuoda mukanaan luvatta muita ystäviään
- ei saa tapahtua minkäännäköistä sieppausta
- minkäännäköistä haittaa ei saa aiheuttaa Karenille.
 
Tässä lukija joutuu kyllä ihmettelemään vähän tätä tekstiä että näinkö se vaan tapahtuu että kutsutaan olentoja paikalle ja tehdään heidän kanssaan sopimuksia.
 
Allekirjoittanut ihmettelee myös sitä että aikaisemminhan Keen kertoi että kontaktit avaruusolentoihin pitää katkaista ja toisaalta hän on kirjan alussa huomauttanut että kaikki kontaktit avaruusolentojen kanssa ovat vapaaehtoisia.
Ainakin allekirjoittanut on nyt tässä asiassa ymmällään.
Miten päin asiat pitäisi¬† nyt olla?
 
Keen kertoo sivulla 31 että jos kyseessä on alle 7- vuotias lapsi niin jos vanhemmat eivät hyväksy asiaa¬† niin he voivat pysäyttää nämä kontaktit tai sieppaukset yksinkertaisesti vaatimalla nähtäväkseen sitä sopimusta joka on tehty lapsen ja muukalaisten välillä.
 
Tässä allekirjoittaneen on taas pakko kommentoida Keenin tekstiä. Kun Keen kautta koko kirjan puhuu kontaktihenkilöistä ja sieppausuhreista samaan hengenvetoon niin on selvää että Keenin mielestä he edustavat yhtä ja samaa ryhmää ja tämä käsitys on kyllä jyrkässä ristiriidassa useimpien ufoasiantuntijoiden käsityksen kanssa.
Ja Keen toteaa tuossa että JOS vanhemmat eivät hyväksy sieppauksia niin he voivat pysäyttää niitä.
 
Kaiken järjen mukaanhan tämä tarkoittaa sitä että on olemassa vanhempia jotka HYV√ĄKSYV√ĄT lastensa sieppauksia, ainakin Keenin tekstin mukaan.
Tämä kuulostaa kyllä uskomattomalta ainakin allekirjoittaneen mielestä.
 
Samoin tuo vaatimus että pitää vaatia sopimusta nähtäväksi kuulostaa uskomattomalta.
Olisiko tuollainen sopimus olemassa paperilla? Olisiko siinä muukalaisen allekirjoitus?
Olisiko siinä myös todistajien allekirjoitukset?
Yritän olla asiallinen tässä mutta näitä ihan käytännön asioita tulee kyllä pakostakin mieleen.
 
Sivulla 33 Keen kertoo että ' viime vuonna minulla annettiin menetelmä käytettäväksi¬† ja tämä menetelmä auttaa sieppausuhreja ja kontaktihenkilöitä saavuttamaan tasapainoa elämässään ja menetelmä on ohjattu kaikilta puolin, sekä spirituaaliselta puolelta että avaruusolentopuolelta.
 
Tämä menetelmä toimii tietoisella tasolla, siis ei hypnoositasolla, ja Keenin mukaan tämän menetelmän fyysiset tulokset ovat
- erittäin kirkkaat silmät
- ihon väri on paljon terveellisempi
- oma paino lisääntyy 4,5 kg koska on täysin läsnä omassa kehossaan
- parantunut verenkierto
- liikkuminen fyysisesti on helpompaa
- fyysinen tasapaino on parempi
- pystyy tuntemaan ruumiinosia joita ei voinut tuntea aikaisemmin
 
Keen luettelee edelläolevan lisäksi joukko tunnemuutoksia, yhteensä jopa 9 kappaletta.
- henkilö tuntee erittäin suurta iloa ja surua vuorotellen
- maailma näyttää uudelta. Värit ovat kirkkaampia ja ilma vaikuttaa paremmalta jne.
Pitkän tähtäimen muutokset ovat:
- lisääntynyt tunne siitä kuka sinä olet
- seksuaalinen suuntaus saattaa muuttua. Homoseksuaali saattaa muuttua
  heteroseksuaaliseksi
- pärjää yleensä paremmin yhteiskunnassa
- poliittiset mielipiteet saattavat muuttua
- ensimmäinen kerta tunne siitä että on enemmän kosketuksessa Maapalloon
- muisti paranee
- jatkuva spirituaalinen, fyysinen, henkinen ja tunne- elämän synteesi
 
Tämä vaikuttaa olevan hyvin tehokas tämä Keenin menetelmä vaikka hän ei kerro mikä se on.
 
Keen lupailee kyllä paljon.
 
Sivulla 41 hän kertoo mm. siitä että hänen menetelmänsä avulla
- pystyy vähentämään lääkitystä
- saa takaisin lukemisen taidon
- pääsee eroon joistakin ruoka-allergioista
- käsiala paranee
- ajatusten kulku paranee
- pystyy menemään ulos kodistaan
- pystyy olemaan ihmisten keskuudessa ilman allergisia reaktioita esim. parfyymeille. 
 
Keen huomauttaa tässä että nämä asiat liittyvät¬† potilaisiin jotka ovat kärsineet
' ympäristösairauksista ' . ( Eli jonkinnäköisistä psyykkisistä sairauksista ?- Allekirj. huom. ) .
 
Paljon Keen tässä kyllä lupailee asiakkailleen.
 
Keen huomauttaa monessa paikassa kirjassaan että nämä kontakti/sieppaustapaukset perustuvat vapaaehtoiseen sopimukseen jonka henkilö on joskus kauan sitten tehnyt.
 
Keenin mukaan tätä sopimusta voidaan muuttaa. Tätä seikkaa Keen toistaa moneen kertaan kirjassaan.
 
Kirja loppuu kolmeen harjoitukseen joista kolmas harjoitus liittyy siihen miten pääsee käsiksi omiin Akashi- tiedostoihin, eli niihin tiedostoihin joihin merkitään maailman kaikki tapahtumat kautta aikojen ja tämä on Keenin mukaan yksinkertaista :
' Pitää vain pyytää että arkiston hoitaja on kanssasi ja pyytää että hän seisoo aurasi ulkopuolella ' .
 
Näin helppoa se on Keenin mukaan.
 
Luettuani tämän ohuen kirjan minun on kyllä todettava että tässä kirjan tekijä Trisha Keen puhuu muukalaisista ja eri olennoista ikään kuin hän olisi käymässä jossain virastossa tai lakiasiain toimistossa pyytämässä ja laatimassa sopimuksia ja papereita ikäänkuin ei tarvittaisi mitään muuta kun soittaa ovikelloa ja mennä sisään ja pyytää nähtäväksi sitä ja tätä.
 
Minusta tuntuu että monella tämän kirjan lukijalla saattaa olla vaikeuksia hyväksyä kaikkea mitä Keen tuo esille.
 
Kun luen kirjan selostukset siitä mihin kaikkiin vaivoihin Keenin hoito tepsii niin minuun iskee eräs ajatus :
 
Tässähän on kyseessä erään ' parantajan ' mainoslehtinen tai oikeammin mainoskirja.
Keen on ' parantaja ' ja kertoo tässä kirjassa mitä kaikkea hän voi parantaa. Näin yksinkertaista se on.
 
Ufoasiantuntijat erottavat yleensä kontaktihenkilöt ja sieppausuhrit jyrkästi toisistaan.
Joku onkin sanonut leikillisesti että kontaktihenkilö iloitsee kontakteistaan kun taas sieppausuhri kauhistuu sieppaustaan.
 
Kun Keen kautta koko tämän kirjan yhdistää kontaktihenkilöt ja sieppausuhrit yhdeksi ainoaksi ryhmäksi niin allekirjoittaneen mielestä se kertoo siitä ettei Keen ole ollenkaan perillä näistä ufologisista perusasioista.
 
Ja sivulla 48 saankin vahvistusta käsitykselleni.
 
Keen kertoo että ' käsitykseni mukaan itärannikolla on olemassa Treat- niminen ryhmä joka koostuu tohtoreista ja psykiatreista. Tämän ryhmän on koonnut sieppausuhri nimeltään Budd Hopkins. '
 
Tässä kohtaa allekirjoittaneen kulmakarvat kyllä kohoavat monestakin syystä.
Ensinnäkin niin Hopkins on niin tunnettu sieppausalan uranuurtaja että jos Keen olisi ollut vähänkin alalla niin hän tuntisi Hopkinsin hyvin.
 
Toiseksi Hopkins nimenomaan EI ole se joka on koonnut tuon ryhmän vaan tri Rita Laibow.
( Mm. suomalainen tri Rauni- Leena Luukanen- Kilde on tuon ryhmän jäsen ).
Kolmanneksi niin Hopkins nimenomaan suljettiin tuon ryhmän ulkopuolelle vaikka oli sieppaustutkimuksen uranuurtaja, sen johdosta ettei hän itse ollut akateemisesti koulutettu.
( Viittaan tässä kirjaesittelyyni Jim Schnabelin kirjasta ' Dark White ' .)
 
Ja neljänneksi niin en ole milloinkaan kuullut että Hopkins itse olisi mikään sieppausuhri vaikka onkin tutkinut ahkerasti sieppauksia.
 
Joten Keen paljastaa tässä raskaalla tavalla tietämättömyyttään sieppausalasta vaikka väittää että itse on juuri sen alan asiantuntija.
 
Joten palaan siihen mitä sanoin aikaisemmin: Kyseessä on yksityisen ' parantajan ' mainoskirja¬† enkä suosittele sitä kenellekään.
 
Todettakoon reunahuomautuksena tässä että paitsi että tämä kirja on hyvin ohut niin se on myös painettu suurella fontilla ja rivien välillä ja kappaleiden välillä on runsaasti tyhjää tilaa joten itse teksti tässä ohuessa kirjassa on aika lyhyt.
Kirjassa on loppujen lopuksi aika vähän tekstiä.
 
 

Björn Borg, 21.10.2008


© Suomen Ufotutkijat
Suomen Ufotutkijat ry  - Arkkitehdinkatu 14 B  - 33720 TAMPERE  |  Tel. +358405170553  |  Webmaster  |