Suomen Ufotutkijat ry - F U F O R A

ETUSIVULLE
Kirjasivu

Freixedo, Salvador:

Visionaires, Mystics and Contactees

Illuminet Press, Avondale Estates, Ga. 1992. 165 sivua

 
 
 
Salvador Freixedo syntyi Espanjassa 1923 ja liittyi jo teini- ikäisenä jesuiittoihin ja toimi seuraavat 30 vuotta pappina. Kun hän oli Kuubassa hän kirjoitti kirjan¬† joka aiheutti sen että sen aikainen diktaattori Batista käski hänet poistumaan maasta jolloin hän muutti Puerto Ricoon jossa hän kirjoitti toisen kirjan 1969 jossa hän taas kritisoi katolilaista kirkkoa jolloin taas Puerto Ricon piispat poistivat häneltä hänen virkansa ja myöhemmin hänet jopa vangittiin Venezuelassa kirkon vaatimuksesta.
 
Kaiken tämän tuloksena Freixedo rupesi vertailemaan kaikkia uskontoja keskenään ja huomasi että niissä oli kaikissa yhtenäisiä piirteitä. Esim. pyhimykset ja ilmestykset, joita katolilainen kirkko oli pitänyt ominaan,¬†
niin tällaisia pyhimyksiä ja ilmestyksiä esiintyi kaikissa uskonnoissa. Tällöin Freixedo tajusi että kyseessä oli vieras äly joka puuttui ihmisen elämään ja että tätä vierasta älyä voitiin jäljittää ihmisen alkuaikoihin saakka.
 
Freixedo rupesi nyt katsomaan paranormaaleja ilmiöitä, niiden joukossa ufot, uudessa valossa. Tässä kirjassa jossa John A. Keel on kirjoittanut esipuheen, niin Freixedo tuo esille kolme perustekijää:
-ensimmäinen perustekijä on se että ihminen on keksinyt että hänen
¬† aivoillaan on paljon suurempi kapasiteetti kun olemme uskoneet tähän
¬† saakka. Esimerkkinä hän ottaa telepatian ja selvännäkemisen, mutta
¬† mainitsee myös Olof Johnson- nimisen henkilön joka työskentelee NASAn
¬† kanssa ja pystyy saamaan pelikortteja ilmestymään ja katoamaan tahtonsa
¬† mukaisesti. Freixedo kertoo myös 14- vuotiaasta meksikolaisesta pojasta
¬† joka pelästyneenä ottaa häneen yhteyttä ja kertoo että hän on kokenut
¬† ruumiistapoistumis- ilmiöitä säännöllisesti. Tätä ja esim. hypnoosia
¬† Freixedo pitää esimerkkeinä siitä että aivomme pystyvät paljon enempään
  kuin mihin olemme tottuneet.
- toinen perustekijä jonka Freixedo ottaa esille on se että ihminen ei
¬† ole luomakunnan kuningas vaan että on olemassa muutakin kuin ihminen.
¬† Tämän kohdan alaotsikon alla Freixedo tuo esille kuinka suuri määrä
  sotilaita joskus on kadonnut ja kuinka Lontoon Lloyd' sin mukaan esim. 350
¬† laivaa katosi jäljettömiin pelkästään¬† vuosina 1970- 1971 ja lisäksi hän
¬† ottaa esille kuinka ihmisiä on siirretty pitkiäkin matkoja pilven sisällä.
¬† Lisäksi Freixedo kiinnittää erityistä huomiota siihen miten ihmisiä on
¬† kadonnut jäljettömiin ja nimenomaan on olemassa lukuisia tapauksia joissa
¬† lapsia on kadonnut jäljettömiin. Freixedon mukaan on olemassa jokin voima
¬† joka ei ole Jumalasta peräisin, mutta joka manipuloi ihmisiä ja sekaantuu
¬† ihmisten elämään. Eräänä alaotsikkona toisen perustekijän kohdalla
¬† Freixedo ottaa myös sanomat joita esim. kanavoitsijat vastaanottavat ja
¬† uskovat että ne ovat peräisin joko avaruusolennoilta tai Jumalolennoilta ja
¬† Freixedo toteaa että tuhannet ihmiset ympäri maailmaa ovat
¬† vastaanottaneet tällaisia viestejä. Esim. Jeanne D' Arc oli yksi tällainen
¬† henkilö.
¬† Freixedo toteaa sivulla 21 että on ilmeistä että jokin tai joku omistaa meitä
¬† ja ohjaa meitä tahtonsa mukaisesti .
-Freixedo toteaa että kolmas perustekijä on se että tuntemamme
¬† maailmanjärjestys ja yhteiskuntajärjestys on muuttumassa. Hän viittaa
¬† kaikkiin selkkauksiin ja sotiin jotka ovat käynnissä ympäri maapalloa ja
¬†¬†toteaa että sotia on aina käyty mutta ei ikinä tällaisessa mittakaavassa ja
¬† näin laajasti. ( Pieniä ja keskisuuria sotia, jos näin voi sanoa). Freixedo
¬† toteaa myöskin että nyt on olemassa uusi lapsilaji, eli on syntynyt lapsia
¬† joiden älykkyys on huomattavasti korkeammalla tasolla kuin aikaisemmin
¬† ja heidän tietoisuutensa maailmasta on tasolla joka on paljon korkeammalla
¬† kuin heidän vanhempansa on ollut ikinä aikaisemmin.
 
Varsin suuri osa Freixedon kirjasta liittyy parapsykologiaan ja sen eri ilmenemismuotoihin ja luvussa 3¬† Freixedo kritisoi voimakkaasti nykyajan kristillistä kirkkoa ja mm. meidän Raamattukäännöksiä. Freixedo tuo esille mm. sellaisen esimerkin kuin että kun englantilaista Kuningas Jamesin Raamattua vuodelta 1611 päivitettiin niin siihen tehtiin 6 000 muutosta pelkästään Uuteen Testamenttiin ja näistä 6000 muutoksesta 1500 muutti merkityksen kokonaan. Myös Codex Sinaiticus' een, johon uusi käännös perustuu,¬† on tehty 16 000 muutosta.
Freixedo toteaa että kun Raamatun kääntäjät ovat ottaneet itselleen oikeuden muuttaa sanojen merkitys tällä tavalla, tai tulkita niitä uudelleen, niin tämä on johtanut siihen että verrattuna alkuperäisiin teksteihin niin on tehty ainakin 83 000 muutosta.
Freixedo kysyykin että miten aito on teksti johon on tehty 83 000 muutosta?
 
Freixedo mukaan on olemassa kolme johtavaa teoriaa ufoista.
1. Näistä ensimmäinen teoria on se että ufoja ei ole olemassa ja että ne ovat
¬†¬†¬† ihmisen mielikuvituksen tuotteita tai väärin tulkittuja ilmiöitä.
2. Toinen teoria on se että ufot ovat fyysisiä kuten moni on havainnut ja että
¬†¬†¬† niitä ohjaa teknisesti kehittyneet olennot muista maailmoista.
3. Kolmas teoria on se että ufot ovat olemassa mutta että ne eivät ole meidän
¬†¬† tuntemastamme todellisuudestamme, vaan ovat puolitodellisia, eli ne eivät
¬†¬† ole mitä ihmiset luulevat että ne ovat. Ne eivät tule toisilta planeetoilta
¬†¬† vaan toiselta olemassaolon tasolta, toiselta henkiseltä- fysikaaliselta
¬†¬† tasolta. Ne eivät ole ystävällisiä ihmisiä kohtaan pitkällä tähtäimellä.
 
Tässä kirjassaan Freixedo keskittyy lähinnä kolmanteen teoriaan ja tarkastelee sitä monesta näkökulmasta joista hän luettelee
a) fysikaalinen todellisuus- näkökulma
b) psyykkinen näkökulma
c) historiallinen näkökulma
d) epälooginen/ absurdi näkökulma
e) hyödyllinen näkökulma
f) petos/vihamielinen näkökulma
g) alkuperä- näkökulma
h) filosofinen näkökulma
 
-Näistä Freixedo toteaa kohta a) : n kohdalla että ufot joskus käyttäytyvät kuten ihmisten tekemät laitteet, mutta toisaalta näyttää siltä että ne uhmaavat fysiikan lakeja ja aiheuttavat sen että epäilemme omia silmiämme. Tällasia esimerkkejä ovat kun ufot vaihtavat muotoaan kesken lennon tai katoavat täysin. Freixedo mainitsee tapauksen Neuvostoliitosta vuodelta 1961 jolloin vihersininen lentävä kohde lensi suurella nopeudella Onega- järven yli mutta niin matalalla että se iski jäähän ja jätti jälkeensä 13 metriä pitkän ojan joka oli 3 m syvä. Kuitenkin kohde jatkoi lentoaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Professori Vladimir Sharanov Leningradista on tutkinut niitä aineita jota löydettiin paikan¬† päältä, eli pieniä ' ryynejä' , ja todennut että ne ovat aivan selvästi keinotekoisia. Kyseessä ei ole voinut olla mikään tunnettu lentokone eikä meteoriitti.
-Psyykkisen näkökohdan kohdalla Freixedo ottaa esille kontaktihenkilöt mutta epäilee vahvasti heidän sanojaan sen johdosta että väsymys, muistikatkot ja mielikuvitus saattavat värittää heidän kertomuksiaan. Kontaktihenkilöt vannovat kuitenkin itse että heidän kontaktinsa ovat aitoja. Freixedo olettaa että ufot säteilevät jonkunnäköistä säteilyä itsepuolustukseksi¬† tai hyökkäysaseena ja että tämä sama säteily vaikuttaa
kontaktihenkilöön. Monet kontaktihenkilöt ovatkin kertoneet että he kokevat kuin heidän päässään olisi radio. Useat kontaktihenkilöt muuttuvat kontaktin jälkeen ja ryhtyvät opiskelemaan asioita joista he eivät aikaisemmin olleet lainkaan kiinnostuneita. Tässä on kuitenkin todettava että Freixedolla näyttää olevan vaikeuksia erottaa kontaktihenkilöt n. s. sieppausuhreista.
-Historiallisesta näkökulmasta katsottuna niin Freixedon mukaan ufot ovat olleet aina keskuudessamme yhtä kauan kuin ihminen on ollut olemassa, ja Freixedo olettaa että ufot ovat yksinkertaisesti olleet tällä planeetalla samalla tavalla kuin me itse ja elävät omaa elämäänsä eivätkä puutu meidän elämäämme ollenkaan eivätkä ole kiinnostuneita meistä mutta joskus vahingossa tai sattumalta ne joutuvat puuttumaan ihmisten elämään ja tekemisiin ohimennen.
-Absurdi näkökohta¬† tuodaan Freixedon mukaan esille sillä tavalla että tyypillistä ufoilmiölle on sen absurdisuus ja logiikan puute. Esimerkkinä tästä absurdisuudesta Freixedo palaa n. s. kontaktihenkilöihin ja toteaa että ufonautit ovat usein valmistaneet kontaktihenkilöä tuleville tapahtumille jotka eivät ikinä toteudu ja lisäksi he lupaavat palata jota lupausta he eivät myöskään ikinä pidä.
-Hyödyllisestä näkökohdasta Freixedo mainitsee esimerkin argentiinalaisesta 73- vuotiaasta miehestä joka lähietäisyydeltä näki ufon ja sen jälkeen ryhtyi opiskelemaan vaikka hän oli miltei lukutaidoton eikä ollut ikinä lukenut mitään ufoista. Havaintonsa jälkeen mies ryhtyi¬† opiskelemaan astrologiaa, fysiikkaa, matematiikkaa, filosofiaa, antropologiaa jne. , jonka lisäksi miehelle kasvoi kolmannet hampaat.
-Kun Freixedo puhuu vihamielisestä näkökohdasta, Freixedo toteaa että ufoilmiö on erittäin vaarallinen ja mainitsee esimerkkinä brasilialaisen tapauksen vuodelta 1946 jolloin eräs brasilialainen lähestyi ufoa ja joutui alttiiksi säteilylle joka aiheutti sen että hänen koko ruumiinsa mätäni nopeasti.
Freixedo luettelee useita tapauksia jolloin ihminen joka on joutunut lähelle ufoa, tai havainnut ufoa lähietäisyydeltä, on kärsinyt siitä ruumiillisesti.
 
-Ufojen alkuperän kohdalla Freixedo kysyy: Mikä on ufojen alkuperä? Mistä
ne ovat peräisin?
Freixedo tarjoaa viisi eri vaihtoehtoa, joista
--ensimmäinen on ihmisen alitajunnan kollektiivinen projektio ja tässä
¬†¬† Freixedo ilmeisesti turvautuu Jungiin vaikka ei itse sitä sano.
--toisena vaihtoehtona hän tarjoaa REPQENia ( Residual Psychic Quasi-
¬†¬† Intelligent Energy ). Freixedo viittaa tässä esim. Kirlian- kuviin joissa
¬†¬† näkyy vaikkapa jalka vaikka se olisi amputoitu. Freixedon mukaan saattaa
¬†¬† hyvin olla olemassa puoliälykäs/älykäs¬† energia joka säilyy kuoleman
¬†¬† jälkeen ja manifestoi itsensä eri tavoin. Onko olemassa joku voima tai sielu
¬†¬† joka jää eloon vaikka ruumis kuolee? Voiko tämä voima ilmestyä
   kummituksena, valopallona, leijuvana energiana tai sitten joskus ufona?
--Kolmantena vaihtoehtona Freixedo tarjoaa muiden ulottuvuuksien olentoja,
¬†¬† esim. jinnejä, keijukaisia, enkeleitä, demoneja ja muita henkiolentoja ja
¬†¬† jopa MIB: ejä jotka kuuluvat tähän meidän maailmaamme.
--Neljänneksi Freixedo tarjoaa fyysisiä asukkaita jotka asuvat tässä
   maailmassa, eli esim. vedenalaisia, maanalaisia, ilmassa olevia tai
   viidakossa olevia olentoja. Vedenalaisista ufoista on Freixedon mukaan
¬†¬† olemassa tuhansia kertomuksia eli havaitsijat ovat nähneet ufojen
¬†¬† syöksyvän mereen, laskeutuvan mereen tai nousevan merestä.
--Viidentenä vaihtoehtona Freixedo tarjoaa avaruusolentoja. Freixedo
¬†¬† myöntää olevansa valmis ottamaan huomioon myös avaruusteorian, ja
¬†¬† ehkä hiukan yllättäen hän ottaa esille espanjalaisen n. s. UMMO- tapauksen
¬†¬† ja sveitsiläisen Billy Meierin tapauksen.
 
Kirjan viidennessä luvussa Freixedo kytkee yhteen ufot, parapsykologian ja uskonnot ja toteaa että tämä kytkentä sisältää myös biologian, kemian ja fysiikan. Freixedo otta esille ilmestykset ja toteaa että ilmestykset eivät ole vain kristinuskoon liittyvä ilmiö, vaan että useat henkilöt ovat nähneet ilmestyksiä vaikka he eivät ole erityisen uskovaisia tai tulkinneet ilmestyksiä esim.¬† Neitsyt Mariaksi ja tällaisia henkilöitä ovat esim. Edgar Cayce ja panamalaiset pojat Vicente ja Eladio Ojo Noriega jotka ryhtyivät parantamaan ihmisiä.
 
Freixedo puhuu myös ihmeistä ja kertoo intialaisesta naisesta joka pystyi tahdonvoimallaan siirtää ruokaa lähitaloista omaan taloonsa niin tahtoessaan.
Erityistä huomiota Freixedo kiinnittää intialaiseen Sai Babaan joka Freixedon mukaan pystyy taikomaan millaisia esineitä tahansa suoraan ilmasta ja on tehnyt sen toistuvasti tuhansien silminnäkijöiden todistamana. Toisena esimerkkin䬆 Freixedo kertoo intialaisista muslimeista jotka Poonan lähellä sijaitsevassa moskeijassa Shivapurissa voivat nostaa 55 kg painavan kiven 2 metriä ylös ilmaan vain koskettamalla sitä etusormillaan. Merkillistä tässä tapauksessa on se että ihmisiä pitää olla tasan 11, muuten se ei toimi.¬†
 
Freixedo kytkee sivulla 139 yhteen ufoilmiöt uskonnollisiin ilmiöihin ja ottaa
esimerkkinä Puerto Ricossa sattunut ufo- ' flap' joka sattui vuosina 1972- 1974 jolloin nähtiin ufoja taivaalla varsinkin öiseen aikaan, merellä katosi laivoja, valtavia selittämättömiä räjähdyksiä kuultiin kaupunkien yläpuolella, ja useita kuolleita eläimiä löydettiin joista oli poistettu kaikki veri, hirviöitä nähtiin sekä siivekkäitä että muita, ja ne talot joille nämä hirviöt laskeutuivat, syttyivät palamaan. Eräs tuntematon¬† henkilö, jolla oli upouudet vaatteet, ilmestyi¬† ja ryhtyi puhumaan ekologisista ja moraaliasioista.
Samanaikaisesti sattui uskonnollisia ilmiöitä eli Our Lady of Sabana Grande rupesi taas suorittamaan ihmeitä, ihmiset rupesivat taas käymään massoittain ihmelähteillä, monessa paikassa nähtiin kuvia Jeesuksesta ja Neitsyt Maariasta joka rupesi itkemään verta ja Adjuntas- nimisessä kaupungissa kirkon alttariliinaan ilmestyi monen tunnin ajaksi kuva Kristuksesta.
Vaikka paikalliset lehdet raportoivat molemmista ilmiöistä samanaikaisesti, jopa samoilla sivuilla, niin lehtien toimittajat eivät kuitenkaan kytkeneet, tai osanneet kytkeä yhteen näitä kahta ilmiötä, niinkuin Freixedo tekee.
 
Freixedo luettelee myös useita tapauksia jolloin kirkon edustajat ovat kuolleet äkillisesti tai oudoissa olosuhteissa kritisoituaan havaitsijoitten kertomuksia.
 
Freixedo puhuu ' valaistuista henkilöistä ' jotka saarnaavat Jumalasta ja mainitsee jälleen Sai Baban ja korealaisen Sun Myung Moonin ja toteaa että useat näistä uskovat olevansa Jumalan inkarnaatioita.
 
Kontaktihenkilöt ovat toinen ryhm䬆 joka kertoo ' hyviä uutisia ' avaruusveljistä kosmisina pelastajina. Samalla Freixedo toteaa että useat näistä sanansaattajista kuolevat merkillisellä tavalla, esimerkiksi Dino Kraspedon ammuttiin kuoliaaksi poliisin toimesta ja Eugenio Siragusa joutui vankilaan ja Heriberto Garza katosi jäljettömiin.
 
Freixedo toteaa että samalla kuin nämä ' valaistut henkilöt ' saarnaavat Kristuksen uudesta tulemisesta ja Jumalasta, niin samalla ufohavainnot ovat lisääntyneet ja ovat olleet omiaan vähentämään uskonnon merkitystä.
Freixedon mielestä se joka on kaiken tämän takana ei ole Jumala, vaan älykkäät energiaolennot jotka puuttuvat ihmisten elämään. He aiheuttavat sen että silakoita sataa taivaalta, he valitsevat tiettyjä ihmisiä sanansaattajiksi, antavat tiettyjä voimia toisille suorittaa parantamista ja he ovat ilmestyneet ja vaatineet että heitä palvotaan Jumalana, mutta he eivät ole Jumala. Tähän saakka nämä energiaolennot ovat syistä, joita emme tunne, käyttäneet ihmisiä mielivaltaisesti hyväkseen, mutta nykyisin ihmiskunta on ryhtynyt etsimään oikeata Jumalaa, eli Luojaa, uusien menetelmien avulla joilla on vähän tekemistä uskonnon kanssa.
Uusi tiede on syntymässä tänään, eli tiede joka liittyy Jumalakysymykseen
( Science of the Quest for God).
Freixedon mukaan teologia, parapsykologia ja fysiikka tulevat yhtymään ja muodostamaan uuden tieteen. Freixedo viittaa siihen että kaikki värähtelee ja se mitä mystikot ja maagikot ja parapsykologit ovat kautta aikojen tuoneet esille, eli tämä värähtely, on nykyisin ryhdytty tutkimaan tieteellisesti laboratorioissa kun tiedetään että tietyt ultraäänet saattavat aiheuttaa esim. rumpukalvojen rikkoutumisen ja infraääni taas, jota ei voi kuulla, voi aiheuttaa jopa kuolemia.
Freixedo väittää että eräs kone jonka Marseillesista kotoisin oleva Monsieur Gavreau on rakentanut voi lähettää ääniaaltoja jotka voivat tappaa kaiken elämän 8 km säteellä.
Aineen dematerialisaatio ja materialisaatio, leijuminen eli antigravitaatio, antimaterian olemassaolo, neljäs ulottuvuus, rinnakkaiset maailmat, aura, muistimolekyylit jne. ovat muuttamassa fysiikan magiaksi, eli fysiikka on vähitellen keksimässä sen minkä maagikot ovat tunteneet jo aikaisemmin.
 
Yllättäen havaitsemme että kaikki värähtelee ja Freixedo kysyy että onko näiden aikaisemmin mainittujen energiaolentojen yläpuolella olemassa mikään? Freixedo viittaa Jeesukseen joka on sanonut että ' emmekö kaikki ole Jumalia? '
 
Loppulausuntona tästä kirjasta voidaan sanoa että Freixedon mukaan kristinusko ja yleensäkin uskonnollisuus on menettämässä merkityksensä ja on syntymässä uusi tiede jossa yhdistyy teologia, ufologia ja parapsykologia ja useat ufohavainnot ovat myötävaikuttaneet tähän kehitykseen.
Freixedon mukaan tiedemiehet ovat¬† nykyisin pääsemässä perille siitä että kaikki olemassaoleva perustuu värähtelyihin ja tämä saattaa olla selitys siihen että on olemassa muita maailmoja myös täällä Maapallolla. Tämä saattaa selittää monta parapsykologista ilmiötä.
Loppulausuntona kirjasta voidaan sanoa vielä että se seikka että siitä puuttuu sisällysluettelo ja hakemisto aiheuttaa jonkun verran harmia lukijalle.
 

Björn Borg, 4.10.2006


© Suomen Ufotutkijat
Suomen Ufotutkijat ry  - Arkkitehdinkatu 14 B  - 33720 TAMPERE  |  Tel. +358405170553  |  Webmaster  |